Thursday, January 20, 2011

Berjogging and Berjalan 3km ( tu pun nk kecoh ke =P )

Adehh arini buhsan giler.... panas plak tu... en hubby tgh tido... keje mlm lagi huhu...

Xde topik arini...asal nak start membelog je, seme idea aku ilang serta merta. Nape begini !!  haha

Arini aku nak citer kisah semalam & kelmarin heheh....suka ati jela ko yati....

Kelmarin en hubby keje malam...cam besala kul 10.25 mlm antor dia g keje...depan umah je =P. Pastu dlm kul 11 mlm gitu tiba2 dia call... ngatkan nak kata ' Gudnite kaa...I miss u ka ... I lap u ka ' (demand tul ko ni kan =P) alih2 dia bgtau kuncinya trtinggal dlm kete...ceh wat suspens je. Dia kata dia nak blk umah jalan kaki je sok.

Nak minta tlg member umah seme dh tdo. Nak naik teksi mahal. Aku kesianla plakkan. Dahla en. hubby keje mlm then nk kena pegi - balik ke tmpt keje. Pikir2 punye pikir aku pun ckp "xperla...esok, syg antar".... So optionnya either jalan kaki or naik bas. Memandangkan aku memang plan nk jogging sok pg tu... so alang2 bleh aku tlg antar kan sekali kunci spare tu...uhukk bagus x aku nih... istri yg solehah kan... =P. Citt puji diri sndiri hihi... yerla sape lg nk pujikan =P.


Mula2 pikir cm x mampu je nk jalan...nek bas jela...kang claim kt en. asben. So aku merajinkan diri google map sbb nk tau brp km and brp minit nk ke tmpt keje dia. Sib baikla dlm 3km or 40 min je jalan....so xdela azab sgt...blehla aku gagahkan diri berjalan dan jogging ke sana.

Pagi2 dah bangun, kul 7.30am aku dah start jogging....bukan jogging sgt pun. Yg banyak nye yang jalan tu la hehehe. Kire okla tu dpt gak brsenam kan. Cuaca ok x panas sgt... kete banyak lalu lalang x sunyi pun. Alhamdulillah seme ok dan aku selamat sampai...dlm 8.15 gitu.... 45 min gakla... extra 5 min tu sbb aku brenti rehat kt bus stop hahaha... En hubby pun lega aku slamat smpai...tp apasal muka dia plak yg nmpak letih smcm....yg jalannye aku...hik..hik

So sbg kerajinan aku berjogging smpai ke tmpt keje en hubby, dia belanja aku minum Ice Coffee Cibo. Pagi2 buta minum kopi ais ape ceritakan...ooh aku x biasa minum ais pg2 buta...jg kesihatan la konon hihi...Fuuhhh mmg lega anak tekak mak nih! nyaman anak tekak setelah disaluti creamy iced coffee dan ice cream nye skali... mmg abis diet aku huhu.
 
Malam tadi sblm en hubby g keja aku pesan kt dia jgn tinggal kunci lg dlm kete.... x mampula aku tiap2 ari cmnikan... dia siap leh ajak aku berjogging lg ke hospital utk amik dia....uihhh nada separuh hati blehla kot ehehe tapi dgn syarat dia blanja Ice Coffee Cibo tiap kali aku amik diala... heheh ade beran en Izwan?? hihi.

Okiela cukup takat ni dulu... jupe lg arini or esok or lusa or tulat.... nak g memasak plak....arini ayam nk masak apa??? 

No comments:

Post a Comment