Tuesday, February 3, 2009

Daging Black Pepperku

Salam semua, arini Perak cuti sempena Sambutan Jubli Perak....Iye Sultan Azlan Shah dah memerintah Perak SlaMa 25 TAhun. Ala2 sweet 25 gitu...hehe

Aku....xda btpe, duk umahla...Abah kluar ngan motornye, mak plak ade 'date' ngan kwnnye...ngat nk ikut juga tapi dah mak2 yg kluarkan xkan aku nk sebok jgk....

Ape lagi kul 10 dh start masak utk Lunch...yerla utk ayahandaku balik mkn tghri nnti...
Malam sebelum tu, aku ada tgk crite Take Home Chef, die masak Lamb Grill aku pun ala2 trliurla...So pagi2, aku dah request kt mak belikn daging lembu (mana nk cari lamb kt Pasar tg tu).

So bila nk masak aku fikir2 balik.....cam x best je mmbakar sorang2....so aku tukar la wat daging black pepper....tgk resipi cam menarik , tgk bahan2 pun senang je....so Ini dia hasilnya....first time aku masak daging ni dlm 26 thn hidup aku..kekeke... daging nye pun x nmpak sbb aku potong halus2, kuah die aku lebihkn sbb trlebih masin hahahaa.... Abah kata marvellous...ma kata byk benor lada hitam nye....Okla next time aku cuba lg...k








No comments:

Post a Comment